Zakres usług > Obsługa finansowo - księgowa
Obsługa Finansowo - księgowa
- prowadzenie pełnej ewidencji księgowej przychodów i kosztów zarządu nieruchomością wspólną zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów (SPEC, MPWiK, STOEN, itp.);
- terminowa realizacja płatności z konta bankowego Wspólnoty za dostawy i usługi;
- ewidencja i kontrola wydatków na koszty utrzymania nieruchomości;
- wyliczenie poszczególnym właścicielom lokali wysokości zaliczek (opłat) na koszty utrzymania nieruchomości i z tytułu świadczeń indywidualnych;
- ewidencja wpłat zaliczek dokonywanych przez Członków Wspólnoty oraz kontrola ich prawidłowości i terminowości;
- przygotowywanie rocznych rozliczeń wykonania założeń planu wpływów i wydatków na koszty utrzymania nieruchomości oraz kosztów poszczególnych pozycji świadczeń indywidualnych za rok ubiegły;
- dokonywanie rocznych rozliczeń z zaliczek pobranych od właścicieli lokali za dostarczone media (woda, co, śmieci itp.);
- przygotowywanie dla potrzeb Wspólnoty okresowych sprawozdań finansowych i raportów o strukturze wpływów i wydatków (wg. ustalonych z Zarządem Wspólnoty terminów) ;
- sporządzanie i składanie w imieniu Wspólnoty Mieszkaniowej sprawozdań finansowych i statystycznych z działalności Wspólnoty Mieszkaniowej dla potrzeb Urzędu Skarbowego, GUS.